Silhouettes
7/10

Silhouettes by Klaus Schulze

Wojciech Kapała, artrock.pl
18 lipca 2018
Wiesz jaki jest dzisiaj dzień? – Tośka  znienacka zadała mi nieco zaskakujące pytanie No wiem,  środa. A dokładniej? 18 lipca. Niestety mistrzostwa w piłce kopanej  skończyły się już trzy dni temu – odpowiedziałem.
Zooropa
8/10

Zooropa by U2

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
5 lipca 2018
Ćwiara minęła! “Achtung Baby” to był bardzo mocny strzał. Wyjście z cienia monumentu i zarazem zdefiniowanie brzmienia U2 na nowo, w odświeżonej szacie, w sam raz na rok 1991 – początek nowej dekady, pierwszej po upadku Żelaznej Kurtyny i końcu Zimnej Wojny. Na swój sposób ta płyta świetnie oddawała to, co wtedy działo się ze światem – coś, co trwało...
Eat the Elephant
9/10

Eat the Elephant by A Perfect Circle

Mariusz Danielak, artrock.pl
8 czerwca 2018
Czy można napisać tę recenzję, nie używając nazwy zespołu na „T”? Pewnie trudno, bo choć A Perfect Circle odwiedza inne muzyczne rejony niż Tool, to jednak Maynard James Keenan to osobowość i filar obu składów. Sam Tool ponadto jest z pewnością w czubie klasyfikacji na najbardziej wyczekiwany, czy wręcz wytęskniony, rockowy album w historii! Zatem każde...
Direct
?/10

Direct by Vangelis

Wojciech Kapała, artrock.pl
26 marca 2018
Z Grecji na Marsa. A potem do Watykanu. Odcinek trzydziesty. "Direct" i "The City" sprawiają na mnie wrażenie nagranych w trakcie jednej sesji. Pewnie też dlatego, że te płyty posłucham pierwszy raz w przeciągu bardzo krótkiego czasu, może nawet w tym samym dniu. W czasie, kiedy się ukazały,  jakoś mi umknęły, poznałem je dopiero ładnych kilka lat później.
Direct
?/10

Direct by Vangelis

Wojciech Kapała, artrock.pl
26 marca 2018
Z Grecji na Marsa. A potem do Watykanu. Odcinek trzydziesty. "Direct" i "The City" sprawiają na mnie wrażenie nagranych w trakcie jednej sesji. Pewnie też dlatego, że te płyty posłucham pierwszy raz w przeciągu bardzo krótkiego czasu, może nawet w tym samym dniu. W czasie, kiedy się ukazały,  jakoś mi umknęły, poznałem je dopiero ładnych kilka lat później.
Face the Music
8/10

Face the Music by Electric Light Orchestra

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
30 grudnia 2017
Skoro dziś 30 grudnia – no to trzeba coś napisać o płycie Elektrycznej Orkiestry Kameralnej.   „Face The Music” zwykle uchodzi za jedną ze słabszych płyt ELO. Nawet autor niniejszego tekstu kiedyś tak ją określił, za co niniejsyzm posypuje głowę popiołem. Jest to raczej płyta pechowa – bo z jednej strony „Eldorado” i „On The Third Day”, z drugiej „A...
Face the Music
8/10

Face the Music by Electric Light Orchestra

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
30 grudnia 2017
Skoro dziś 30 grudnia – no to trzeba coś napisać o płycie Elektrycznej Orkiestry Kameralnej.   „Face The Music” zwykle uchodzi za jedną ze słabszych płyt ELO. Nawet autor niniejszego tekstu kiedyś tak ją określił, za co niniejsyzm posypuje głowę popiołem. Jest to raczej płyta pechowa – bo z jednej strony „Eldorado” i „On The Third Day”, z drugiej „A...
Songs of Experience
8/10

Songs of Experience by U2

Mariusz Danielak, artrock.pl
24 grudnia 2017
Mijający rok to dla mnie rok muzycznych, trochę sentymentalnych powrotów. Do zespołów, których dźwięki ukochałem sobie jeszcze w latach osiemdziesiątych i na których to dźwiękach uczyłem się obcowania z nieco ambitniejszą muzą. W późniejszych latach zdarzało im się nieco artystycznie pogubić i kolejne ich płytowe premiery nie wywoływały już na mojej...
Songs of Experience
8/10

Songs of Experience by U2

Mariusz Danielak, artrock.pl
24 grudnia 2017
Mijający rok to dla mnie rok muzycznych, trochę sentymentalnych powrotów. Do zespołów, których dźwięki ukochałem sobie jeszcze w latach osiemdziesiątych i na których to dźwiękach uczyłem się obcowania z nieco ambitniejszą muzą. W późniejszych latach zdarzało im się nieco artystycznie pogubić i kolejne ich płytowe premiery nie wywoływały już na mojej...
Invisible Connections
?/10

Invisible Connections by Vangelis

Wojciech Kapała, artrock.pl
5 października 2017
Z Grecja na Marsa. A potem do Watykanu. Odcinek dwudziesty ósmy. Szanowny czytelniku – tą płytę słuchasz na własną odpowiedzialność. Żeby potem nie było, że nie ostrzegałem.
Invisible Connections
?/10

Invisible Connections by Vangelis

Wojciech Kapała, artrock.pl
5 października 2017
Z Grecja na Marsa. A potem do Watykanu. Odcinek dwudziesty ósmy. Szanowny czytelniku – tą płytę słuchasz na własną odpowiedzialność. Żeby potem nie było, że nie ostrzegałem.
Hippopotamus
7/10

Hippopotamus by Sparks

Wojciech Kapała, artrock.pl
1 października 2017
Arcade Fire nie wyszło, a braciom Mielonka wyszło –  nagranie dobrej płyty popowej.    A bracia Mielonka to Russel i Ron Mael, czyli zespół Sparks. Dlaczego Mielonka? Bo ich nazwisko – Mael wymawia się tak samo jak meal – "mil". A meal to  po angielsku posiłek w sensie fizycznym, poza tym taki napis znajdował się na konserwach mięsnych typu turystyczna...
Hippopotamus
7/10

Hippopotamus by Sparks

Wojciech Kapała, artrock.pl
1 października 2017
Arcade Fire nie wyszło, a braciom Mielonka wyszło –  nagranie dobrej płyty popowej.    A bracia Mielonka to Russel i Ron Mael, czyli zespół Sparks. Dlaczego Mielonka? Bo ich nazwisko – Mael wymawia się tak samo jak meal – "mil". A meal to  po angielsku posiłek w sensie fizycznym, poza tym taki napis znajdował się na konserwach mięsnych typu turystyczna...
Mask
?/10

Mask by Vangelis

Wojciech Kapała, artrock.pl
24 września 2017
Z Grecji na Marsa. A potem do Watykanu. Odcinek dwudziesty siódmy. Wydaje mi się, że na „Soil Festivities” zakończył się najlepszy okres w karierze Vangelisa. Od tego czasu  poziom jego dzieł zaczął się z lekka obniżać. Nie był to jakiś drastyczny zjazd formy, ale właśnie – tak z lekka. O ile wcześniej mamy płyty wybitne, albo co najmniej bardzo dobre...
Mask
?/10

Mask by Vangelis

Wojciech Kapała, artrock.pl
24 września 2017
Z Grecji na Marsa. A potem do Watykanu. Odcinek dwudziesty siódmy. Wydaje mi się, że na „Soil Festivities” zakończył się najlepszy okres w karierze Vangelisa. Od tego czasu  poziom jego dzieł zaczął się z lekka obniżać. Nie był to jakiś drastyczny zjazd formy, ale właśnie – tak z lekka. O ile wcześniej mamy płyty wybitne, albo co najmniej bardzo dobre...
Live in Paris and Toronto
9/10

Live in Paris and Toronto by Loreena McKennitt

Mikołaj Karaczyn, artrock.pl
1 września 2017
Pierwszy koncertowy album kanadyjskiej pieśniarki ujrzał światło dzienne w okresie, w którym sporo działo się w życiu artystki. Niedawno wydany piąty album "The Book Of Secrets" (1997) bił rekordy popularności na całym świecie (m. in. 17 miejsce na liście Billboard, 3 oczko w Kanadzie, 9 lokata w Nowej Zelandii), osiągając status podwójnej platyny....
Załaduj następne