Red Clay
10/10

Red Clay by Freddie Hubbard

Paweł Horyszny, artrock.pl
12 czerwca 2017
Freddie Hubbard miał pecha, lub bardziej nieszczęście w szczęściu. Jego szczęściem był niesamowity talent jakim był odbarzony, a nieszczęściem fakt, że przyszło mu żyć w czasach Milesa...
XX (1977-1997)
8/10

XX (1977-1997) by Toto

Mikołaj Karaczyn, artrock.pl
28 marca 2017
Kwiecień 1998 roku. Redaktor pewnego śląskiego radia tak zapowiedział świeży singiel rzeczonej amerykańskiej grupy: „Na album Toto trzeba długo czekać, ale kiedy ukaże się, jest wiele powodów do radości.” Miał rację. Pierwsze dźwięki „Goin’ Home”, które popłynęły z głośników wywołały u mnie ciarki na plecach, dzięki gęstej fakturze gitary Steve’a Lukathera,...
The Black Tomato
8/10

The Black Tomato by Øresund Space Collective

Paweł Horyszny, artrock.pl
24 października 2016
In Search Of Space (Rock) – czyli nieregularny ArtRockowy leksykon astralny – Sezon 1, Epizod 2 Skąd pomysł? Troszkę znikąd. Jednakże jak troszkę poszperam w baniaku to na myśl przychodzi mi ciekawy filmik dla dzieciaków wyświetlany na jednym z pokazów w edynburskim National Museum of Scotland na Chambers Street, w którym obok sławetnego „wszyscy jesteśmy...
To Venus and Back
9/10

To Venus and Back by Tori Amos

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
17 października 2016
Dokształt koncertowy – semestr piąty. Wykład trzynasty. Baczność kursanty! Dzisiaj wykład taki trochę na lewiznę, bo raptem (większa, 76 minut ze 124) połowa płyty jest koncertowa. Pierwsza część – „Venus Orbiting” – to regularny album studyjny. Tyle że z koncertami Tori jest pewien problem. W zestawie „Original Bootlegs” znajdzie się ciekawe koncerty,...
Zappa in New York
9/10

Zappa in New York by Frank Zappa

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
19 sierpnia 2016
Dokształt koncertowy – semestr piąty. Wykład czwarty. Cywil Wojtek znów się leni – oj, chyba faktycznie trzeba będzie wezwać żandarmerię wojskową, coby go doprowadziła do porządku. A skoro tak, to znów poopowiadam ja.
Santana IV
8/10

Santana IV by Santana

Wojciech Kapała, artrock.pl
24 lipca 2016
Nie słuchajcie tych, którzy twierdzą, że jest to wspaniała płyta. Nie wierzcie też tym, którzy mówią, że jest to płyta beznadziejna. Ona jest dokładnie taka, jaka powinna być. Taka, jaką powinna nagrać grupa Santana i taka, jaką powinien nagrać zespół  po ponad czterdziestoletniej przerwie. Bo w podobnym składzie to się panowie  ostatni raz na „Caravanserai”...
Niechęć
8/10

Niechęć by Niechęć

Wojciech Kapała, artrock.pl
5 lipca 2016
Jazzmani grają rocka, a dokładnie prog-rocka. A tak jeszcze dokładniej to ja nie wiem. Powiedzmy, że jazzmani grają. Tylko co… Dobra, już wiem – jazzmani grają jak rockowcy grający jazz jakieś czterdzieści pięć lat temu – zawiłe, ale jak się dokładnie w to wsłuchać, to ma w sobie to sporo klimatów z czasów, kiedy rockowcy podejmowali pierwsze próby...
On the Corner
10/10

On the Corner by Miles Davis

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
26 maja 2016
Miles Davis i krytycy to jak Marysia z Gdańska i inteligencja: dwa rozbieżne bieguny. Zwłaszcza od końca lat 60. oczekiwania krytyków i to, co Mroczny Mag nagrywał, rozmijało się coraz bardziej. Oni chcieli powrotu do brzmień Drugiego Wielkiego Kwintetu, Miles otaczał się elektrycznymi instrumentami, fascynował się rockiem, Hendrixem, Stockhausenem...
Night on Earth
7/10

Night on Earth by Tom Waits

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
30 kwietnia 2016
Grejpfrutowy Księżyc w sobotnią noc – odcinek 13. To były pierwsze nagrania Toma Waitsa, z jakimi miałem bezpośrednio do czynienia. Wcześniej co prawda nazwisko nie było mi obce, ale jakoś bezpośrednio się zapoznać nie miałem przyjemności. To była klasa maturalna, jesień; telewizja akurat nadawała „Noc na Ziemi” Jarmuscha. Ciężko schrypnięty głos i...
Breaking Brain
?/10

Breaking Brain by Panzerballett

Mariusz Danielak, artrock.pl
20 listopada 2015
Panzerballett to kolejna załoga, która dołączyła do niemieckiej (niewtajemniczonym jeszcze raz przypomnę – należącej do muzyków RPWL) wytwórni Gentle Art Of Music. Pochodzą z Monachium a ich początki sięgają 2004 roku. Twórcą i mózgiem grupy jest gitarzysta Jan Zehrfeld, profesjonalnie wykształcony muzyk mający za sobą studia na Uniwersytecie Muzyki...
The Epic
8/10

The Epic by Kamasi Washington

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
25 września 2015
“Trzeba znać swoje ograniczenia” – jako rzekł Brudny Harry, zostawiając w filmie “Magnum Force” szefa złych policjantów w samochodzie z tykającą bombą. W pierwszym kontakcie z „The Epic” – debiutanckim dziełem saksofonisty znanego ze współpracy z całą brygadą muzyków z zupełnie różnych muzycznych epok i półek (z jednej strony choćby Herbie Hancock i...
Rejestracja
8/10

Rejestracja by Kinga Głyk

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
5 września 2015
Śliczna dziewczyna, do tego gra na gitarze basowej – no, to już dwa (ma 18 lat – więc trzy) elementy, które niezawodnie przykuwają moją uwagę. Ale żarty na bok, bo rzecz jest jak najbardziej poważna: Kinga Głyk wywodzi się z muzycznej rodziny (tato miał okazję grać choćby w SBB, brat Patryk też jest muzykiem); już jako 12-latka grała w rodzinnym P.I.K....
Agharta
10/10

Agharta by Miles Davis

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
17 sierpnia 2015
Dokształt koncertowy – semestr czwarty, wykład dziesiąty. Baczność kursanty! Żaden dokształt koncertowy nie będzie pełny, jeśli nie wspomnimy o facecie, który nagrywał jedne z najbardziej odjechanych płyt koncertowych w historii. „Live-Evil”, „Dark Magus”, „Agharta”, „Pangaea” – to są albumy do innych nagranych na żywo niepodobne, zakręcone, szalone,...
Starfire
7/10

Starfire by Jaga Jazzist

Konrad Siwiński, artrock.pl
19 lipca 2015
Jaga Jazzist to norweski zespół grający eksperymentalny nu jazz nagrywający dla największej wytwórni indie świata – Ninja Tunes. Pewnie niewielu by o nich słyszało, gdyby nie fakt, że w 2002 ich drugi album został uznany przez BBZ za jazzowy album roku. W tym roku, po pięcioletnim okresie milczenia, światło dzienne ujrzał Starfire – najnowsze studyjne...
In and Out of Focus
?/10

In and Out of Focus by Focus

Paweł Horyszny, artrock.pl
8 lipca 2015
Poniższa recenzja może na dobrą sprawę być jedną z kilku wzmianek w których chylę czoła Bartkowi Chacińskiemu.  Jego zaledwie godzinny „ProgGram”  nadawany we wtorkowe wieczory w RH Kontakt miał większy wpływ na moją prog-edukację muzyczną niż jakakolwiek inna audycja z którą się za młodu zetknąłem.
Big Time
8/10

Big Time by Tom Waits

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
21 czerwca 2015
Grejpfrutowy Księżyc w sobotnią noc – odcinek 11. To pierwszy z prawdziwego zdarzenia album koncertowy Toma Waitsa – co prawda ponad dekadę wcześniej ukazał się „Nighthawks At The Diner”, ale to była rzecz dość nietypowa, zagrana na żywo w studiu przed zaproszonymi gośćmi. Tym razem na płycie ukazały się fragmenty dwóch koncertów z trasy promującej...
Załaduj następne