Red Clay
10/10

Red Clay by Freddie Hubbard

Paweł Horyszny, artrock.pl
12 czerwca 2017
Freddie Hubbard miał pecha, lub bardziej nieszczęście w szczęściu. Jego szczęściem był niesamowity talent jakim był odbarzony, a nieszczęściem fakt, że przyszło mu żyć w czasach Milesa...
Red Clay
10/10

Red Clay by Freddie Hubbard

Paweł Horyszny, artrock.pl
12 czerwca 2017
Freddie Hubbard miał pecha, lub bardziej nieszczęście w szczęściu. Jego szczęściem był niesamowity talent jakim był odbarzony, a nieszczęściem fakt, że przyszło mu żyć w czasach Milesa...
XX (1977-1997)
8/10

XX (1977-1997) by Toto

Mikołaj Karaczyn, artrock.pl
28 marca 2017
Kwiecień 1998 roku. Redaktor pewnego śląskiego radia tak zapowiedział świeży singiel rzeczonej amerykańskiej grupy: „Na album Toto trzeba długo czekać, ale kiedy ukaże się, jest wiele powodów do radości.” Miał rację. Pierwsze dźwięki „Goin’ Home”, które popłynęły z głośników wywołały u mnie ciarki na plecach, dzięki gęstej fakturze gitary Steve’a Lukathera,...
XX (1977-1997)
8/10

XX (1977-1997) by Toto

Mikołaj Karaczyn, artrock.pl
28 marca 2017
Kwiecień 1998 roku. Redaktor pewnego śląskiego radia tak zapowiedział świeży singiel rzeczonej amerykańskiej grupy: „Na album Toto trzeba długo czekać, ale kiedy ukaże się, jest wiele powodów do radości.” Miał rację. Pierwsze dźwięki „Goin’ Home”, które popłynęły z głośników wywołały u mnie ciarki na plecach, dzięki gęstej fakturze gitary Steve’a Lukathera,...
The Black Tomato
8/10

The Black Tomato by Øresund Space Collective

Paweł Horyszny, artrock.pl
24 października 2016
In Search Of Space (Rock) – czyli nieregularny ArtRockowy leksykon astralny – Sezon 1, Epizod 2 Skąd pomysł? Troszkę znikąd. Jednakże jak troszkę poszperam w baniaku to na myśl przychodzi mi ciekawy filmik dla dzieciaków wyświetlany na jednym z pokazów w edynburskim National Museum of Scotland na Chambers Street, w którym obok sławetnego „wszyscy jesteśmy...
The Black Tomato
8/10

The Black Tomato by Øresund Space Collective

Paweł Horyszny, artrock.pl
24 października 2016
In Search Of Space (Rock) – czyli nieregularny ArtRockowy leksykon astralny – Sezon 1, Epizod 2 Skąd pomysł? Troszkę znikąd. Jednakże jak troszkę poszperam w baniaku to na myśl przychodzi mi ciekawy filmik dla dzieciaków wyświetlany na jednym z pokazów w edynburskim National Museum of Scotland na Chambers Street, w którym obok sławetnego „wszyscy jesteśmy...
To Venus and Back
9/10

To Venus and Back by Tori Amos

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
17 października 2016
Dokształt koncertowy – semestr piąty. Wykład trzynasty. Baczność kursanty! Dzisiaj wykład taki trochę na lewiznę, bo raptem (większa, 76 minut ze 124) połowa płyty jest koncertowa. Pierwsza część – „Venus Orbiting” – to regularny album studyjny. Tyle że z koncertami Tori jest pewien problem. W zestawie „Original Bootlegs” znajdzie się ciekawe koncerty,...
To Venus and Back
9/10

To Venus and Back by Tori Amos

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
17 października 2016
Dokształt koncertowy – semestr piąty. Wykład trzynasty. Baczność kursanty! Dzisiaj wykład taki trochę na lewiznę, bo raptem (większa, 76 minut ze 124) połowa płyty jest koncertowa. Pierwsza część – „Venus Orbiting” – to regularny album studyjny. Tyle że z koncertami Tori jest pewien problem. W zestawie „Original Bootlegs” znajdzie się ciekawe koncerty,...
Zappa in New York
9/10

Zappa in New York by Frank Zappa

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
19 sierpnia 2016
Dokształt koncertowy – semestr piąty. Wykład czwarty. Cywil Wojtek znów się leni – oj, chyba faktycznie trzeba będzie wezwać żandarmerię wojskową, coby go doprowadziła do porządku. A skoro tak, to znów poopowiadam ja.
Zappa in New York
9/10

Zappa in New York by Frank Zappa

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
19 sierpnia 2016
Dokształt koncertowy – semestr piąty. Wykład czwarty. Cywil Wojtek znów się leni – oj, chyba faktycznie trzeba będzie wezwać żandarmerię wojskową, coby go doprowadziła do porządku. A skoro tak, to znów poopowiadam ja.
Santana IV
8/10

Santana IV by Santana

Wojciech Kapała, artrock.pl
24 lipca 2016
Nie słuchajcie tych, którzy twierdzą, że jest to wspaniała płyta. Nie wierzcie też tym, którzy mówią, że jest to płyta beznadziejna. Ona jest dokładnie taka, jaka powinna być. Taka, jaką powinna nagrać grupa Santana i taka, jaką powinien nagrać zespół  po ponad czterdziestoletniej przerwie. Bo w podobnym składzie to się panowie  ostatni raz na „Caravanserai”...
Santana IV
8/10

Santana IV by Santana

Wojciech Kapała, artrock.pl
24 lipca 2016
Nie słuchajcie tych, którzy twierdzą, że jest to wspaniała płyta. Nie wierzcie też tym, którzy mówią, że jest to płyta beznadziejna. Ona jest dokładnie taka, jaka powinna być. Taka, jaką powinna nagrać grupa Santana i taka, jaką powinien nagrać zespół  po ponad czterdziestoletniej przerwie. Bo w podobnym składzie to się panowie  ostatni raz na „Caravanserai”...
Niechęć
8/10

Niechęć by Niechęć

Wojciech Kapała, artrock.pl
5 lipca 2016
Jazzmani grają rocka, a dokładnie prog-rocka. A tak jeszcze dokładniej to ja nie wiem. Powiedzmy, że jazzmani grają. Tylko co… Dobra, już wiem – jazzmani grają jak rockowcy grający jazz jakieś czterdzieści pięć lat temu – zawiłe, ale jak się dokładnie w to wsłuchać, to ma w sobie to sporo klimatów z czasów, kiedy rockowcy podejmowali pierwsze próby...
Niechęć
8/10

Niechęć by Niechęć

Wojciech Kapała, artrock.pl
5 lipca 2016
Jazzmani grają rocka, a dokładnie prog-rocka. A tak jeszcze dokładniej to ja nie wiem. Powiedzmy, że jazzmani grają. Tylko co… Dobra, już wiem – jazzmani grają jak rockowcy grający jazz jakieś czterdzieści pięć lat temu – zawiłe, ale jak się dokładnie w to wsłuchać, to ma w sobie to sporo klimatów z czasów, kiedy rockowcy podejmowali pierwsze próby...
On the Corner
10/10

On the Corner by Miles Davis

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
26 maja 2016
Miles Davis i krytycy to jak Marysia z Gdańska i inteligencja: dwa rozbieżne bieguny. Zwłaszcza od końca lat 60. oczekiwania krytyków i to, co Mroczny Mag nagrywał, rozmijało się coraz bardziej. Oni chcieli powrotu do brzmień Drugiego Wielkiego Kwintetu, Miles otaczał się elektrycznymi instrumentami, fascynował się rockiem, Hendrixem, Stockhausenem...
On the Corner
10/10

On the Corner by Miles Davis

Piotr „Strzyż” Strzyżowski, artrock.pl
26 maja 2016
Miles Davis i krytycy to jak Marysia z Gdańska i inteligencja: dwa rozbieżne bieguny. Zwłaszcza od końca lat 60. oczekiwania krytyków i to, co Mroczny Mag nagrywał, rozmijało się coraz bardziej. Oni chcieli powrotu do brzmień Drugiego Wielkiego Kwintetu, Miles otaczał się elektrycznymi instrumentami, fascynował się rockiem, Hendrixem, Stockhausenem...
Załaduj następne